دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد و فتوتراپی

دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد و فتوتراپی

لامپهای فتوتراپی

انواع مهتابی های مخصوص فتوتراپیمهتابی فتوتراپی




مهتابی هایی که در دستگاههای فتوترپی(زردی نوزاد) استفاده می شوند مهتابی های مخصوصی هستند و با مهتابی های معمولی متفاوت هستند.

این مهتابی ها در بازار با مارک های مختلفی عرضه شده اند. یکی از معروفترین مارکها مارک فیلیپس آلمان است. مارک ناروا نیز نسبتاً مارک معروفی است. 

این نوع از مهتابی ها در دو مدل 20 وات و 18 وات عرضه می شوند که معمولاً مشتری نمی داند و به این نکته توجه نمی کند. اما خب هر چقدر که قدرت لامپ بیشتر باشد در درمان سریعتر نوزاد موثرتر خواهد بود.


دستگاه های ال ای دی

در دستگاههای ال ای دی دیگر مهتابی های فتوتراپی استفاده نمی شود بلکه از چراغهای ریز ال ای دی استفاده می شود که با توجه به مشورتی که با پزشک کرده ایم نسبت به دستگاههای دارای مهتابی ارجح است و کارایی آن بهتر است. 


مهتابی های استاندارد

استانداردی که در این مهتابی ها وجود دارد اینست که این مهتابی ها نباید از عمر مفید خود یعنی 2000 ساعت بیشتر کار کرده باشند. این مدت زمان را مشتری لزوماً نمی تواند تشخیص دهد بجز اینکه از سیاهی یا پرنور بودن مهتابی ها مشخص شود که باز هم بعید به نظر می رسد. بنابراین این مسئولیت بر عهده اجاره دهنده این دستگاههاست که بعد از اتمام ( و حتی قبل از اتمام) عمر مفید این لامپها آنها را تعویض بنمایند.

اما دستگاههای ال ای دی عمر مفیدی قریب به 12000 هزار ساعت دارند و تا حدود 5 سال می توانند کار کنند. 


برای اجاره دستگاه فتوتراپی (زردی نوزاد) با ما تماس بگیرید:

021-22441246

09101369861

نصب دستگاه فتوتراپی

نحوه نصب دستگاه زردی نوزاد

دستگاه های فتوتراپی نوزادان از نوع خانگی معمولاً نصب خاصی نداشته و آسان هستند.

البته این دستگاهها مدل های مختلفی دارند و هر کدام نصب خاص خودش را دارد. 

اما برای مشاهده فیلم نصب دستگاه فتوتراپی 4 لامپه و دستگاه فتوتراپی ال ای دی اینجا را کلیک کنید.


دستگاه فتوتراپی اتوماتیک

دستگاههای زردی نوزاد از نوع اتوماتیک در واقع فرق خاصی با بقیه دستگاهها ندارند و تنها یک تایمر دارند که بعد از مدت مثلا یک ساعت و نیم خود به خود خاموش می شوند.


دستگاه فتوتراپی ال ای دی

دستگاههای ال ای دی نسل جدید دستگاههای فتوتراپی هستند که بجای مهتابی یک صفحه ای حاوی چراغهای ریز ال ای دی را دارا می باشند.

نور این دستگاهها اصطلاحاً نور سرد است و گرمای دستگاههای مهتابی را ندارند. گفته می شود که نور uv  در این نوع از دستگاهها نسبت به دستگاههای لامپی بسیار کمتر است. با توجه به ویژگی های این نوع از دستگاهها، باید گفت که در آینده جای دستگاههای لامپی را خواهند گرفت.


نحوه صحیح فتوتراپی:

    دستگاه فتوتراپی
  1. لامپهای دستگاه مخصوص فتوتراپی باشند.
  2. لامپها بیش از دو هزار ساعت کار نکرده باشند.
  3. لامپها محافظ داشته باشند تا (در صورت شکسته شدن)به بدن نوزاد آسیب نرسد.
  4. تهویه داشته باشد تا بیش از حد گرم نشود.
  5.      سعی کنید راه  هواکش دستگاه آزاد باشد تا دستگاه داغ نشود.

  6. دستگاه زردی باعث می شود که بدن نوزاد گرمتر شده و باعث بی حالی نوزاد می شود. بنابراین نباید دمای اتاق هم بیش از حد معمول گرم باشد.

  7. داشتن چشم بند برای جلوگیری از  آسیب رسیدن به چشم نوزاد ضروری است.
  8. نباید بیش از دو ساعت زیر دستگاه نماند.
  9. در روزهای انجام فتوتراپی نوزاد هر چه بیشتر شیر بخورد زردی بیشتر دفع می شود و بهتر می باشد.
  10. نوزاد زیر دستگاه باید بدون لباس باشد و تنها پوشش او  چشم بند و پوشک داشته باشد.
[
]

برای اجاره دستگاه فتوتراپی (زردی نوزاد) با ما تماس بگیرید.

09101369861

021-22441246


پرورش و تربیت نوزاد

در آغوش کشیدن نوزاد

بهترین کاری که در چند ماه اول می توانید برای نوزاد خود انجام دهید این است که زمانی که نوزادتان نیاز به آغوش دارد او را به آغوش بگیرید و اجازه دهید با چسبیدن به بدن شما به امنیت و آرامش برسد.

در این صورت این نوزاد کمتر دچار اضطراب جدایی می شود، رشد بهتری دارد و کمتر نیاز به چسبیدن به مادر خواهد داشت.


اهمیت به نوزاد

اگر درمرحله نوزادی، به خواسته‌ها و نیازهای نوزاد توجه نشود، گریه‌های زیاد برای درخواست شیر و غذا، جای نامناسب، رعایت نکردن مسائل بهداشتی کودک، توجه نکردن به او و برآورده نساختن نیازهای عاطفی او، شنیدن صداهای عصبانی و جر و بحث والدین، کتک خوردن، فریاد کشیدن بر سر کودک و ... 

سبب خواهد شد که کودک خود را بی‌ارزش و بی‌هویت بیابد و اعتماد به نفس لازم را پیدا نکند.


اعتماد به نفس
در هنگام نوزادی، مراقبت از کودک، شیردادن با محبت، در آغوش مهربانی گرفتن، ناز و نوازش کردن، لبخند زدن، حرف زدن با محبت، نگاه‌های محبت آمیز، جای مناسب از نظر گرمایش و سرمایش، رفع نیازهای مادی نوزاد، سبب می‌شود تا در آینده کودکی با اعتماد به نفس داشته باشید.

عصبانیت یا مهربانی با نوزاد 
از زمانی که نوزاد شروع به نگاه کردن به اطراف خود می کند، تاثیر گزاره های تصویری آغاز می شود. لازم نیست عمر بچه‌ها به سال برسد تا تفاوت عصبانیت را با خوش اخلاقی بفهمند.  

منبع: کانال فرزند صالح تربیت فرزند

ممکن است گاهی اوقات نوزاد شما شیر مادر را نخورد. در عین حال ممکن است که در برخی موارد نوزاد هنوز به شیر نیاز دارد اما به دلایل زیر شیر نمی خورد:
شیر نخوردن نوزاد
  • غذاهای جدید یا سایر تغییرات در رژیم غذایی مادر که ممکن است باعث تغییر طعم شیر مادر شود. 
  • دندان درآوردن کودک و حساس ‌شدن لثه ‌های او که باعث می‌ شود مکیدن شیر مادر برایش دردناک شود.  
  • ممکن است شما دچار استرس باشید و نوزاد متوجه این حالت روانی شما می ‌شود. 
  • شیوه ی شیردادن‌ تان را تغییر داده‌ اید. 
  •  به گاز گرفتن اتفاقی نوزاد با صدای بلند واکنش نشان داده ‌اید و او را ترسانده ‌اید.  
  • عطر یا دئودرانت ‌تان را تغییر داده‌ اید و نوزاد متوجه تغییر بوی‌ شما شده است. 
  •  ممکن است نوزاد شما دچار عفونت گوش شده باشد، آبریزش بینی و سایر عارضه‌ ها در نوزاد که که شیرخوردن از پستان را برای کودک دردناک یا ناراحت ‌کننده می ‌کند. 
  •  فعالیت بدنی شدید مادر شیرده به علت ورود اسید لاکتیک به شیر، موجب تلخ شدن شیر مادر می ‌شود و به همین علت شیرخوار از خوردن شیر امتناع می ‌کند.
 نکته: ورزش منظم و در سطح  متعادل مانع شیردهی به نوزاد نیست، ولیکن گاهی دیده شده است که پس از فعالیت بدنی شدید و ورزش مادر شیرده به علت ورود اسید لاکتیک به شیر، طعم تلخ در شیر ایجاد می ‌شود. در این مواقع لازم است مادر قبل از شیردادن، سینه ی خود را بشوید و اگر هنوز شیرخوار مایل به شیر خوردن نیست، مقدار کمی از شیر خود را قبل از تغذیه ی شیرخوار دور بریزد و بعد به نوزاد خود شیر بدهد.
ر.ک: تبیان

برای اجاره دستگاه زردی نوزاد با ما تماس بگیرید:
09101369861
021-22441246

اجاره دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی

اگر نوزاد شما زردی دارد و می خواهید دستگاه زردی نوزاد برای او استفاده نمایید، می تواند برای اجاره دستگاه فتوتراپی با ما تماس بگیرید:

اجاره دستگاه زردی

09101369861

021-22441246


کار ما زیر نظر پزشک بوده و در زمان تحویل دستگاه توضیحات لازم را به شما ارائه می نماییم.

قیمت اجاره دستگاه فتوتراپی


قیمت دستگاه زردی


امروزه دستگاههای فتوتراپی(زردی نوزادان) در دو مدل خانگی و بیمارستانی استفاده می شود.

دستگاههای خانگی با ویژگی های مختلفی و با قیمتهای متفاوت فروخته می شوند.

برخی از انواع دستگاههای فتوتراپی خانگی عبارتند از:

دستگاه 4لامپه 

دستگاه 6 لامپه

دستگاه ال ای دی

خرید دستگاههای فتوتراپی خانگی برای افرادی که می خواهند برای بچه خودشان استفاده کنند و استفاده دیگری ندارند، معمولاً به صرفه نیست؛ زیرا قیمت تمام شده دستگاه بالاست و با توجه به اینکه بعد از اتمام کار، قابل استفاده در منزل نیست به نظر می رسد که اجاره و استفاده موقت از این دستگاهها به صرفه تر است. هر مهتابی مخصوص فتوتراپی در بازار حدود 35 تا 40 هزار تومان (فیلیپس) است.

قیمت این دستگاهها از حدود 500 هزار تومان برای دستگاههای 4 لامپه معمولی شروع شده و تا نزدیک دو میلیون تومان برای دستگاههای قوی تر با ویژگی های مختلف قابل تغییر است.


اجاره دستگاههای فتوتراپی خانگی

قیمت اجاره دستگاههای فتوتراپی 4 لامپه معمولی از حدود 30 هزار تومان شروع شده و تا 100 هزار تومان در هر شب قابل تغییر  است. قیمت 40 هزار تومان نیز برای این دستگاه معقول است. این تغییر قیمت می تواند بدلیل مدل دستگاه و امکانات آن و یا محاسبه مسیر حمل و نقل دستگاه روی قیمت هر شب آن باشد.

قیمت اجاره دستگاه فتوتراپی 6لامپه نیز از حدود 45هزار تومان در یک شبانه روز شروع شده و تا 60 هزار تومان و بالاتر متغیرمی باشد.

قیمت اجاره دستگاه فتوتراپی ال ای دی بدلیل جدید بودن تکنولوژی این نوع از دستگاهها بسیار متغیر است. اما به نظر می رسد قیمت معقول آن اینگونه باشد که دستگاه ال ای دی معادل 6 لامپه 50 یا 60 هزار تومان باشد که البته با توجه به کارایی آن تا 70 هزار تومان هم معقول می باشد.  


توضیحات و نصب دستگاههای فتوتراپی خانگی:

لازم به ذکر است که این نوع از دستگاهها نصب نسبتا آسانی دارند. البته زمانبندی گذاشتن نوزاد زیر دستگاه و نحوه خوراک مادر نوزاد و نحوه کارکرد ویژگی های دستگاه توضیحات مناسبی هستند.



برای اجاره دستگاه فتوتراپی (زردی نوزاد) با ما تماس بگیرید:

09101369861

021-22441246