دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد و فتوتراپی

دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد و فتوتراپی

پرورش و تربیت نوزاد

در آغوش کشیدن نوزاد

بهترین کاری که در چند ماه اول می توانید برای نوزاد خود انجام دهید این است که زمانی که نوزادتان نیاز به آغوش دارد او را به آغوش بگیرید و اجازه دهید با چسبیدن به بدن شما به امنیت و آرامش برسد.

در این صورت این نوزاد کمتر دچار اضطراب جدایی می شود، رشد بهتری دارد و کمتر نیاز به چسبیدن به مادر خواهد داشت.


اهمیت به نوزاد

اگر درمرحله نوزادی، به خواسته‌ها و نیازهای نوزاد توجه نشود، گریه‌های زیاد برای درخواست شیر و غذا، جای نامناسب، رعایت نکردن مسائل بهداشتی کودک، توجه نکردن به او و برآورده نساختن نیازهای عاطفی او، شنیدن صداهای عصبانی و جر و بحث والدین، کتک خوردن، فریاد کشیدن بر سر کودک و ... 

سبب خواهد شد که کودک خود را بی‌ارزش و بی‌هویت بیابد و اعتماد به نفس لازم را پیدا نکند.


اعتماد به نفس
در هنگام نوزادی، مراقبت از کودک، شیردادن با محبت، در آغوش مهربانی گرفتن، ناز و نوازش کردن، لبخند زدن، حرف زدن با محبت، نگاه‌های محبت آمیز، جای مناسب از نظر گرمایش و سرمایش، رفع نیازهای مادی نوزاد، سبب می‌شود تا در آینده کودکی با اعتماد به نفس داشته باشید.

عصبانیت یا مهربانی با نوزاد 
از زمانی که نوزاد شروع به نگاه کردن به اطراف خود می کند، تاثیر گزاره های تصویری آغاز می شود. لازم نیست عمر بچه‌ها به سال برسد تا تفاوت عصبانیت را با خوش اخلاقی بفهمند.  

منبع: کانال فرزند صالح تربیت فرزند

ممکن است گاهی اوقات نوزاد شما شیر مادر را نخورد. در عین حال ممکن است که در برخی موارد نوزاد هنوز به شیر نیاز دارد اما به دلایل زیر شیر نمی خورد:
شیر نخوردن نوزاد
  • غذاهای جدید یا سایر تغییرات در رژیم غذایی مادر که ممکن است باعث تغییر طعم شیر مادر شود. 
  • دندان درآوردن کودک و حساس ‌شدن لثه ‌های او که باعث می‌ شود مکیدن شیر مادر برایش دردناک شود.  
  • ممکن است شما دچار استرس باشید و نوزاد متوجه این حالت روانی شما می ‌شود. 
  • شیوه ی شیردادن‌ تان را تغییر داده‌ اید. 
  •  به گاز گرفتن اتفاقی نوزاد با صدای بلند واکنش نشان داده ‌اید و او را ترسانده ‌اید.  
  • عطر یا دئودرانت ‌تان را تغییر داده‌ اید و نوزاد متوجه تغییر بوی‌ شما شده است. 
  •  ممکن است نوزاد شما دچار عفونت گوش شده باشد، آبریزش بینی و سایر عارضه‌ ها در نوزاد که که شیرخوردن از پستان را برای کودک دردناک یا ناراحت ‌کننده می ‌کند. 
  •  فعالیت بدنی شدید مادر شیرده به علت ورود اسید لاکتیک به شیر، موجب تلخ شدن شیر مادر می ‌شود و به همین علت شیرخوار از خوردن شیر امتناع می ‌کند.
 نکته: ورزش منظم و در سطح  متعادل مانع شیردهی به نوزاد نیست، ولیکن گاهی دیده شده است که پس از فعالیت بدنی شدید و ورزش مادر شیرده به علت ورود اسید لاکتیک به شیر، طعم تلخ در شیر ایجاد می ‌شود. در این مواقع لازم است مادر قبل از شیردادن، سینه ی خود را بشوید و اگر هنوز شیرخوار مایل به شیر خوردن نیست، مقدار کمی از شیر خود را قبل از تغذیه ی شیرخوار دور بریزد و بعد به نوزاد خود شیر بدهد.
ر.ک: تبیان

برای اجاره دستگاه زردی نوزاد با ما تماس بگیرید:
09101369861
021-22441246

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.